MARIMARI – pienyrittäjän brändi vahvistuu kiinnostavalla pakkauksella

Lähtötilanne

MariMari on lahtelainen vaatetusalan yritys, jonka päätuotteita ovat kotimaisen MariMari Collection naisten vaatteet ja asusteet. Tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Lahdessa ja niitä myydään sekä Lahden keskustassa sijaitsevassa kivijalkamyymälässä että yrityksen oman verkkokaupan kautta. Lisäksi tuotteita on myynnissä useilla jälleenmyyjillä ympäri Suomea. Yhteistyö ER-Pahvityön kanssa alkoi vuonna 2016, kun yrittäjä Mari Nieminen halusi MariMari -mallistonsa luomupuuvillasta valmistetuille mekoille niiden vastuullista brändiä tukevan pakkauksen.

"

Tuotteen pakettiratkaisu vaikuttaa todella paljon asiakaskokemukseen. Laadukas paketti on kiva saada ja se myös kruunaa sisällään kantamansa tuotteen. Paketti myös vahvistaa vastuullista brändiämme jatkamalla sen tarinaa ja heijastelemalla sen arvomaailmaa.

Mari Nieminen,
MariMari vaatetusliikkeen
 ja brändin omistaja sekä MariMari-malliston suunnittelija

Ratkaisu

MariMarin ensimmäinen brändätty pakettiratkaisu suunniteltiin MariMari -malliston mekoille, joita tilataan erityisen paljon verkkokaupan kautta. Inspiraationa laatikon suunnittelussa toimi amerikkalaissarjoista tuttu lahjaleninki, joka ojennetaan saajalleen silkkipaperiin käärittynä ja tuotteen brändin mukaisessa laatikossa.

Pakkauslaatikoksi valikoitui standardikokoinen valkoinen laatikko, johon painettiin näyttävä MariMarin logo. Pahvista valmistettu laatikko on kierrätettävä ja pizzalaatikkomaisen avausmekanisminsa ansiosta sitä voidaan hyödyntää esimerkiksi verkkokaupan palautuksissa rikkomatta laatikon rakennetta. Pitkäikäisyytensä ansiosta laatikkoa voidaan hyödyntää myös esimerkiksi kodin säilytyslaatikkona, vielä kauan alkuperäisen käyttötarkoituksensa jälkeenkin.

Tänä päivänä pakkauslaatikkoa valmistetaan useassa eri koossa ja kaikki MariMarin tuotteet myydään asiakkaille brändätyssä paketissa.

"

Pakettiratkaisun merkitys korostuu erityisesti verkkokaupassa, jossa myyjä ei ole fyysisesti läsnä. Minulle on tärkeää, että asiakas saa verkkokaupastamme yhtä laadukkaan palvelun ja asiakaskokemuksen kuin hän saisi myymälästäkin.

Mari Nieminen,
MariMari vaatetusliikkeen
 ja brändin omistaja sekä MariMari-malliston suunnittelija